3 Aralık 2014 Çarşamba

250 cc Motor Karşılaştırma

İyi Akşamlar

  Bugün sizlere 250 cc'lik popüler motorları karşılaştırcaz. Başlangıç motoru diye hitap ettiğimiz bu motorların birbirinden üstün yönleriyle birlikte olumlu-olumsuz taraflarındanda bahsedeceğim. Hepsini tanıtıp en son bence alınması gerekeni sebepleriyle birlikte anlatacağım .

Öncelikle Yarışmacılarımızı Tanıyalım

-Honda Cbr250r
-Kawasaki Ninja 250r
-Hyosung/Kanuni Gt250r

HONDA CBR250R





Öncelikle yılların deneyimi japon devi Honda..

TEKNİK ÖZELLİKLER 
Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 4 sübaplı, DOHC, sıralı tek silindirli Motor hacmi (cc) 250
Silindir çapı x strok (mm) 76 x 55 mm
Sıkıştırma oranı 10,7 : 1
Yakıt sistemi PGM-FI
Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi Maks. Güç (kW@dev/dak) 19,4/8.500 (26,4 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 23,8/7.000
Ateşleme Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, elektronik avanslı Çalıştırma Elektrikli Şanzıman
6 vites Güç aktarımı O-ring zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.035 x 720 x 1.125
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1370
Sele yüksekliği (mm) 780
Yerden açıklık (mm) 148
Yakıt kapasitesi (litre) 13 lt. (yedek dahil)



 Gelelim yorumlarımıza , şimdi bu makina dediğim gibi japon devi honda'nın malı,adamların kötü bişey yapmasını kimse beklemez galiba.Yedek parçası ucuz , Türkiye'nin her yerinde bol bol servisi var,görüntü desen güzel sayılabilir gerçi çok kalıpsız üstüne zorla bindirmişler gibi duruyosun ama olsun. Yedek parça fiyatları çok ucuz değil ama bi Kawasaki'de değil onuda söyliyim.Tek silindir olduğu için ses konusunda pek bi beklentiniz olmasın. Maksimum hız 170 km/h ve yakıt tüketimi iste 3-3.50 lt /100 km gibi bi oran var.Şimdi herşey iyi güzel hoş da bu kadar iyi özellik yüzünden ve kolay alınıp satılabilir mantığından dolayı her yer cbr250r doldu bu biraz ilginç.




KAWASAKİ NİNJA 250R




Makinaya baak,canavar canavar


TEKNİK ÖZELLİKLER 
Ağırlık : 187kg
Motor : 249cc
Tork : Max 22Nm @ 9.500rpm ‘de
Güç : 32 hp @ 11.000rpm’de
Şansızıman : 6 ileri vites
Ön lastik : 110/70-17
Arka lastik : 130/70-17
Ön Fren : 290mm tek disk
Arka Fren : 220mm tek disk
Toplam Uzunluk : 82.1 in.
Toplam Genişlik : 28.1 in.
Toplam Yükseklik : 43.7 in.
Sele Yüksekliği : 30.5 in


  Gelelim ninja 250r ' a bu makinayla Kawasaki pek uğraşmamış açıkçası , bunların abilerine daha değer vermiş.Bazı orjinal parçalar sıkıntı çıkartmıyor değil yani neyse olur öyle şeyler .... Yedek parça konusunda ise bildiğin pahalı abi , cep yakar cep. Görüntüsü adının hakkını veriyor tam bir ninja çok beğeniyorum bunu. Ama yakıt göstergesini bi gör , oturur ağlarsın bu ne diye. Bildiğin bisikletlerden söküp takmışlar. Bi de en illet özelliklerinden biri de kiloya göre ayarlanması gereken süspansiyon. Ne mi o ? Abi mesela arkadaşın sana dedi ki beni şuraya 20 dakika da yetiştirebilir misin ? Şimdi o adam bindiği için 15 dakika süspansiyon ayarı yapcağın için tabi ki hayır diyceksin. Noldu sonra kırıldı kalpler , kaçtı manitalar dimi.. Maksimum hız 177 Km/h gibi bi rakam. Yakıt tüketimi ise 4-4.50 lt/100 km. 




 HYOSUNG/KANUNİ GT250R



Geleli Kore'nin Yıldızına...

TEKNİK ÖZELLİKLER 

Silindir Hacmi: 249 cm3
Motor: V-2 Silindir 4 Zamanlı
Maksimum Tork: 21,04 Nm - 6750 d/d
Soğutma Sistemi: Hava/Yağ soğutma
Maksimum Güç: 28,04 HP - 10000 d/d
Aktarma: Zincir
Şanzıman: 5 Vites
Boyutlar: 2090 x 700 x 1130 mm
Aks Arası: 1435 mm
Yakıt Tankı: 17,0 Litre
Yüksüz Ağırlık: 171 kg
Ön Süspansiyon: Teleskopik
Arka Süspansiyon: Helezonik yaylı tek amortisör
Ön Fren: Çift Disk
Arka Fren: Disk
Ön-Arka Lastik: 110/70 -17 54 H/ 150/70 -17 69H


Gelelim kore malımıza, öncelikle gelelim Kanuni olayına bizim Kanuni , Hyosung'un Türkiye temsilciliğini almış gibi bişey. Neyse bizene lan . Hyosung malzeme kalitesi olarak yetersiz ama işçilik olarak başarılı  gerçekten . Kronik bi arızası yok ama 0 alanda 2.el alanda bi lastik değiştirir. Fabrika lastiği bildiğin lastiktir yani yaramaz. Bikaç tane de fren problemi duymuştum. Bunlar pek önemli değil hepsi hallolabilir durumlar. Tam bir supersport görünümüne sahiptir ve birçok kişi bu yüzden tercih etmekte bu motoru . Ama yanlış anlaşılmasın performansına da kötü denilmez. Parçası bulanabiliyor ve servis alanıda geniş diyebilirim. Parça fiyatları çok düşük değil ama bi cbr bi ninjayla kıyasladığında ucuzdur.Yakıt tüketimi 3.4-4 lt/100 km , maksimum hız ise




ŞİMDİ GELELİM DEĞERLENDİRMEYE 


Önce tablo yapalım. 10 üzerinden değerlendirelim.


KARİZMA
1-
Hyosung/Kanuni Gt250r (9)
2-Kawasaki Ninja 250r (8)
3-Honda Cbr250r (6)


KONFOR
1-
Honda Cbr250r (10)
2-Kawasaki Ninja 250r (8)
3-Hyosung/Kanuni Gt250r (7)


İVME(HIZLANMA)
1-Hyosung/Kanuni Gt250r (10)
2-Kawasaki Ninja 250r (9.5)
3-Honda Cbr250r (9)


SORUNSUZLUK
1-
Honda Cbr250r (10)
2-Kawasaki Ninja 250r (9)
3-Hyosung/Kanuni Gt250r (8)



Şimdi bence bunlar arasında alınabilecek en iyi motor Hyosung Gt250r. Sebeplerine gelince görüntüsü , performansı ve parça fiyatı açısından diğerlerine üstünlük sağlıyor. Fiyat olarakta aralarından en uygunu gibi . Neyse okuduğunuz için teşekkür eder , iyi sürüşler dilerim 




-Herif

2 yorum:

  1. teşekkürler paylaşım için... aynen hyosung 250 ;)

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler paylaşım için... aynen hyosung 250 ;)

    YanıtlaSil